8 juni

Hallå världen! Nu var det ett tag sedan jag var aktiv på bloggen( har dock inget intressant att skriva och jag heller ingenting att bara skriva-för-att-skriva heller). Jag har tänkt att jag borde bättra mig, och kanske ha bloggen som en slags dagbok. Det här med lösenord kan ju vara en bra ide då, ( då det troligtvis kan bli ett och annat inlägg om livet och alla våra små motgångar etc som jag då inte vill att alla ska läsa), lr mja, varför inte, det är inte så intressant ändå. Nej men vi får se, det är ju gött att skriva av sig ibland, men jag kan ju köra på den gamla hederliga stilen och gå och köpa en riktig bok och skriva i. Nostalgi eller vad? – har förövrigt hittat en gammal dagbok som jag skrev. Jisses vad jag uttryckte mycket hat i ord förut, alltså bokstavligt. En dag hade jag skrivit typ tusen gånger att jag hatade min lillebror för att vi bråkat om vilken film vi skulle se, eller nej, viket program på tvn vi skulle se. Han ville se Formula 1 ( som han och pappa alltid typ såg på?) och jag ville se typ Ev&Adam? Ja ni hör ju, haha..  Fredag idag och det är äntligen helg. Jag ska ha en riktig Micke♥ helg i helgen, dvs med massor av mys, film och skratt. Förhoppningsvis någon god mat på lördag kanske! Idag är jag dock orolig att jag pajjat hans data skärm ( då jag  använde datorn sist för att kolla på f-kassans hemsida angående en blankett jag behöver, som för övrigt inte gick att skriva ut, så jag får skicka in blanketten på måndag i stället vilket innebär att jag får pengarna EFTER midsommar i stället, men skit samma.. min vanliga tur.. hur somhelst, skulle försöka kolla om det fungerade en sista gång, och då fick jag inte igång skärmen, så jag är aprädd att jag förstört datorn nu. Micke tror dock att skärmen är glapp ( och gissa om jag hoppas detsamma!!!!!!) så han får kolla på det då han kommer hem. Annars får lilla jag sjukt dåligt samvete och denna helgen lär inte alls bli så mysig som jag planerat utan snarare fylld med dåligt samvete och dyra pengar ska kastas ut på en ny skärm! Suck.. nu ska jag dricka mitt kalla kaffe och fortsätta söka lite jobb, kanske går det bättre idag än allt annats om verkar gå åt skogen just idag?

Lämna en kommentar